قوانین آیداهاست

  • دوشنبه, 5th سپتامبر, 2016
  • 11:40صبح

قوانین خریدهاست و دامنه و خدمات از آیداهاست

 

این قوانین ،قوانین عمومی آیداهاست بوده و خریدِ خدمات به منزله قبولِ این قوانین است




قوانین عمومی :

به منظور دریافت خدمات ، مشتری ملزم به رعایت قوانین این شرکت بوده و در صورت عدم رعایت قوانین ، سرویس خریداری شده مسدود خواهد گردید. لازم به ذکر است از آنجاییکه عدم پایبندی به قوانین از سوی مشتری بوده باشد ، وجه فاکتور قابلیت عودت را نخواهد داشت .



تمامی قیمت ها در سایت به روز بوده و مشتری قادر است در هر لحظه سرویس مورد نظر خود را با قیمت های مندرج و مصوب خریداری نماید.



بند 1- تعهد سرویس میزبانی :آیداهاست متعهد می گردد سرویس ارایه شده را با بهترین کیفیت ممکن و با ضمانت آپ تایم ۹۹% ارایه نماید .

بند 2- کنسلیِ سرویس از سوی آیداهاست :

ممکن است برخی از سرویس ها به دلایل فنی ، قانونی و یا ... مورد کنسلی واقع گردد که در این صورت شرکت آیدا هاست از چند روز قبل اقدام به اعلانات مکرر به مشتری خواهد نمود تا در صورت نیاز اطلاعات مورد نظر خود را از سرور برداشت نموده و یا به محل دیگری منتقل نماید .

در صورت کنسلی سرویس از سوی آیداهاست ، در هنگامیکه مشتری تمامی قوانین را رعایت نموده باشد ، وجه فاکتور بصورت کامل به حساب مشتری عودت داده خواهد شد .



بند 3- کنسل شدن سرویس توسط مشتری و بازگشت هزینه :

عودت مبلغ تا 3 روز امکان پذیر میباشد و این عودت تنها در شرایط زیر معتبر است
1-داون بودن سرور برای مدت بیش از 8 ساعت
2-عدم تمایل آیداهاست به ارائه سرویس به مشتری مشخص بنا بر دلایل قانونی

   مشتری ملزم به بک آپ گیری از تمامی اطلاعات خویش از روی سرور میباشد .زیرا به محض کنسلی سرویس ، تمامی اطلاعات وی حذف خواهد گردید و پس از حذف سرویس ،بک آپ گیری از آن امکان پذیر نخواهد بود.


    توجه مهم ۱ : سرویسهای اضافی که به همراه هاست خریداری می شود ( مانند پارک دومین ، اد آن  addon domain (و یا IP اختصاصی و … )) درصورت کنسل نموده توسط مشتری ، امکان باز پس گیری وجه فاکتور را ندارند.
    توجه مهم ۲ :ضمانت بازگشت هزینه تا 3 روز ، شامل سرویسهای نمایندگی ، هاست میزبانی، هاست دانلود هستند .این در حالی است که سرویس سرور مجازی و دامنه شامل هزینه بازگشت نمیباشند

توجه مهم 3 » در سرویس های اشتراکی، امکان استفاده از فضای اشتراکی برای هاست کردن دامنه های دیگر از طریق پارک دامین اد آن دامین یا dns record  ها خلاف مقررات است و منجر به بسته شدن سرویس خواهد شد



بند 4- ارتقا / کاهش سرویس : مشتری می تواند در هر زمانی که تمایل داشته باشد  سرویس خود را ارتقا /کاهش دهد .

ارتقا:به نسبت میزان باقیمانده از اعتبار سرویس ،تنها هزینه ما به ‌التفاوت سرویس دریافت میگردد

 کاهش: پس از دانگرید سرویس هیچگونه هزینه ای عودت نمیشود و از ماه آینده می بایست فاکتور سرویس جدید را پرداخت نماید.


بند 5- مالکیت سرویس – تغییر مالکیت : سرویسها با توجه به حقیقی / حقوقی بودن آن که مورد خرید واقع میگردند ، مالک و صاحب امتیاز سرویس خواهند بود .

    شخص حقیقی : مشتری حقیقی سرویس خود را بشکل آنلاین از داخل سایت خریداری نموده و با مشخصات و ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد می کند بعنوان مالک سرویس شناخته می شود . اطلاعات محرمانه سرویس ( مانند درخواست رمز ) ، پشتیبانی و پاسخگویی فقط به ایمیلی که در هنگام ثبت نام وارد شده ، ارسال خواهد شد . بدیهی است مشتری قادر است در هر لحظه نسبت به تغییر آدرس ایمیل خود در پورتال پشتیبانی اقدام نماید . چنانچه به ایمیل خود دسترسی نداشته باشد ، تنها با ارایه کارت شناسایی معتبر که منطبق بر مشخصات خریدار در هنگام ثبت نام می باشد و درخواست نامه کتبی ، می تواند مشخصات و ایمیل خریدار را از طریق پشتیبانی تغییر دهد .
    شخص حقوقی : شخص حقوقی بشکل حضوری و یا ارسال فاکس ، قادر است نسبت به دریافت فاکتور و خرید سرویس مورد نظر از آیداهاست اقدام نماید.

مالکِ سرویس، یک شرکت و یا سازمان می باشد که شخصی را بعنوان نماینده و مدیر سایت خود معرفی می نماید . شرکتِ مذبور قادر است در هر لحظه که تمایل داشته باشد ، بوسیله یک سربرگ ممهور توسط صاحبان شرکت ، مدیر و اشخاصی که مجوز دریافت رمز را دارند ، نسبت به ارسال درخواست مورد نظر مبنی بر دریافت رمزهای مورد نظر خود اقدام نماید.


    توجه : شرکت ها نباید سرویس های را از داخل وب سایت و بصورت شخص حقیقی خریداری نمایند . در غیراین صورت آیداهاست به روش شخص حقیقی عمل نموده و تغییر مالکیت تنها با رضایت خریدار قبلی می باشد .

بند 6 – جریمه دیرکرد : صورتحساب از ۱۴ روز پیش از موعد سررسید برای مشتری صادر میگردد (برای سرویس ماهیانه ۷ روز قبل صادر میشود).لذا مشتری موظف به تسویه فاکتور تا پیش از سررسید میباشد. پس از ۷ روز از تاریخ انقضا ، توسط سیستم بصورت اتوماتیک ۱۰% از کل هزینه صورتحساب با حداقل ۵۰،۰۰۰ ریال ، جریمه تعلق می گیرد و به هزینه صورتحساب اضافه می گردد و تا زمان پرداخت سرویس ، امکان ارائه خدمات وجود نخواهد داشت.

بند 7- عدم پرداخت به موقع : سرویسهای میزبانی پس از 1 روز در صورت عدم پرداخت به حالت تعلیق درخواهد آمد(سرویس های سرور مجازی پس از ۲۴ساعت در صورت عدم پرداخت معلق خواهند شد). البته بجز سرویس دامنه، که به محض انقضای دومین از سوی رجیسترار غیرفعال خواهد شد و حداکثر تا ۳۰ روز سرویس را بصورت غیرفعال بر روی سرور نگه می دارد و بعد از آن می تواند از روی سرور حذف نماید(در مورد سرور مجازی۷روز است) .



    توجه : در صورت مسدود شدن سرویس شما امکان ارائه بک آپ و یا ارتقا یا کاهش سرویس وجود نخواهد داشت.

 
قوانین اختصاصی
 

بند 8- شرایط اختصاصی : آیداهاست و مشتری نسبت به سرویسی که ارایه می شود تعهداتی دارد که به تفکیک در ادامه بدان ها اشاره خواهد شد :

الف)ثبت و سرویس دومین:‏


‏۱٫آیداهاست کلیه دومین ها را با نام مشتری ثبت ‏می کند و صاحب امتیاز و مالکیت دومین ها مشتری ‏خواهد بود.‏
‏۲٫آیداهاست یک ایمیل یاداوری حداقل ۷ روز قبل ‏از اتمام سرویس جهت تمدید به مشتری ارسال خواهد نمود.مشتری موظف است تا حداکثر 7 روز پس از اتمام سرویس نسبت به تمدید دامنه مورد نظر خود اقدام نماید .
‏ 3, در صورت عدم تمدید دامنه ظرف مدت 7 روز از سوی مشتری ، آیدا هاست قادر است دامنه مورد نظر را به مشتری دیگری واگذار نماید.

‏۴٫مشتری موظف به رعایت تمامی قوانین دومین وضع شده ‏توسط رجیسترار خواهد بود.در صورت عدم رعایت قوانین، دومین توسط رجسترار ‏بسته خواهد شد. در این صورت آیداهاست هیچ گونه مسئولیتی در قبال این مورد نخواهد داشت.‏
‏۵٫در صورت عدم تمدید به موقع دومین ،دومین از سوی رجسترارغیر فعال شده و ‏ فعال سازیِ مجدد، شامل جریمه خواهد شد که هزینه آن حدود ۱۰ برابر هزینه ۱ سال ‏ثبت دومین می باشد.‏

ب)هاست های اشتراکی آیداهاست:‏

1- مشتری موظف است ظرف مدت حداکثر 20 روز پس از تاریخ سررسید انقضای هاست ، نسبت به تمدید آن اقدام نماید .در غیر اینصورت تمامی اطلاعات موجود بر روی هاست پاک خواهد گردید.


2- استفاده محدود از امکانات سرویس : مشتری محدود به میزان استفاده از امکانات مشخص شده ( مانند میزان پهنای باند ، میزان فضا ، تعداد ایمیل ، تعداد ساب دومین و … ) در سرویس خریداری شده می باشد و در صورت مصرف بیش از حد مجاز تعیین شده ، سرویس بحالت تعلیق در آمده و مشتری ملزم به ارتقای سرویس خود خواهد بود.

3- کاربر آیداهاست متعهد میشود در کنار سرویس بک آپ گیری آیداهاست شخصا نسبت به نگهداری اطلاعات خود اقدام کند و در شرایطی که بک آپ در اختیار آیداهاست نباشد مسئولیت اطلاعات بر عهده خود کاربر می باشد.

4- از میزبانی وب سایت هایی که خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشند معذوریم.

5- استفاده از سرویسهای ایمیل : مشتری با شرایط زیر می تواند از سرویسهای ایمیل بهره مند گردد:

   در هر ساعت حداکثر 100 ایمیل ارسال گردد.این محدودیت ، جهت کارایی حداکثری سرویس پیش بینی شده است.

هر ایمیل حداکثر 100 گیرنده داشته باشد .این محدویت ، جهت حداکثر سرعت و کارایی سرویس پیش بینی شده است.

برای ایمیل های که بصورت POP3 استفاده می شود ، بیش از ۱۰۰ بار در هر ساعت نمی توانید ایمیل خود را چک نمایید . زیرا باعث کاهش کارایی سرور می گردد .
    آیداهاست هیچ ضمانتی برای ارسال شدن صد در صد ایمیل ها نداده و همچین ارسال به اینباکس هم ضمانت نمیشود.

6- دیگر محدودیت استفاده از سرویسها :

    اکانت مشتری نباید بیش از ۲۰ پروسس در هر لحظه اجرا کند.
    Cron job ( وظایف تعریف شده و زمانبندی شده ) فاصله اجرای پروسس ها نباید کمتر از ۳۰ دقیقه باشد .
    نصب انواع ربات اینستاگرام و ربات تلگرام ممنوع است

7-در صورتی که به کاربر اکانت تست داده شود و کاربر بعد از تست از هاست ناراضی باشد. هیچ گونه بک اپ از اطلاعات به کاربر داده نخواهد شد.

8-در صورت دستور کارگروه مصادیق مجرمانه جهت مسدود سازی یک سایت، آیداهاست این حق را برای خود نگه میدارد که علاوه بر مسدود سازی سایت مورد نظر هیچگونه بک اپی به کاربر ندهد تا زمانی که کارگروه مصادیق مجرمانه دستور رفع مسدودیت را صادر نماید.

9- در صورت ویروسی شدن سایت و دریافت اخطاریه از دیتاسنتر، بلافاصله و بدون هیچ اخطاری به کاربر سایت مورد نظر حذف خواهد شد. ناگفته نماند بک آپ اطلاعات به مدت 1 ماه نگهداری خواهد شد.
همچنین از میزبانی دامنه ویروسی شده معذوریم و تا زمان اتمام هاست، کاربر میتواند با ارسال دامنه جدید به پشتیبانی ، هاست ریست شده دریافت نماید.
قابل توجه نمایندگان هاست، در صورت دریافت بیش از حد ایمیل های اخطار از دیتاسنتر که مربوط به کاربران شما باشد، تمامی کاربران و نمایندگی های شما مسدود خواهند گردید.

قوانین بک آپ »


1) تهیه بک آپ جهت نگهداشت شخصی ، یا جا به جای هاست یا سرور بین شرکت ها ، به عهده خود مشتری می باشد و تمام مشتریان می توانند با مراجعه به کنترل پنل هاست ، از سرویس خود بک آپ تهیه نمایند و آن را نزد خود داشته باشند یا برای جا به جایی از آن استفاده کنند.


2)آیداهاست روزانه و هفتگی ، با توجه به نوع سرویس خریداری شده ، از تمام سرویس های خود بک آپ تهیه می کند و آن را در محلی جداگانه در هاستینگ نگهداری می کند و از آن تنها جهت ریستور کردن هاست مشتری ، در صورت درخواست مشتری ، استفاده می کند که هزینه آن تا 4 بار در سال ، کاملا رایگان است و پس از آن هر بار ریستور بک آپ ، شامل پرداخت ده درصد هزینه کل هاست به شرکت آیداهاست می باشد.


3) چنانچه سرویسی  به دلیل عدم پرداخت سررسید مسدود گردد ، امکان ارائه هیچ گونه بک آپی به مشتری وجود ندارد چرا که هاست مسدود شده است و مشتری می بایست در مدت زمان قانونی بازبودن سرویس ، اقدام به تهیه فول بک آپ می نموده است


4)چنانچه سرویسی ، به دلیل عدم پرداخت سررسید مسدود گردد ، مشتری 20 روز فرصت دارد تا پرداخت فاکتور ، سرویس خود را بازگشایی کرده و از آن استفاده کند .
پس از گذشت 20 روز ، سرویس از سرور های آیداهاست حذف خواهد شد و هیچگونه مسئولیتی متوجه آیداهاست نمی باشد.

 

تاریخ تنظیم قوانین : دوشنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۵

تاریخ آخرین تغییر قوانین : 15 آذر 1398

 

 

 

« بازگشت